Recents in Beach

Anak Pramugara MH370 Tinggalkan Mesej Sedih Untuk Anak Pilot AirAsia

Loading...
Loading...
Angela

Maira Elizabeth kehilangan sang ayah yang menjadi ketua pramugara Malaysia Airlines MH370 yang hingga kini belum ketemu. Sehingga, perasaan yang dialami oleh Angela pernah dialami dirasakan Maira.



Maira Elizabeth, putri ketua pramugara pesawat Malaysia Airlines MH 370 mendedahkan rasa simpati untuk Angela Anggi Ranastianis, putri Kapten Irianto yang menjadi juruterbang AirAsia AK 8501 yang hilang sejak Ahad lalu. Maira berharap Angela dan seluruh kerabat penumpang QZ 8501 tetap kuat.

"Ya, ini tidak mudah, tapi jika kamu menyerahkannya kepada Tuhan, kamu akan tenang. Bersabarlah, dan kamu akan baik-baik saja. Yakinlah dia mencintaimu, "kata Maira sebagaimana dikutip Dream dari The Star, Isnin 29 Disember 2014.

Ayah Maira, Andrew Nari, merupakan ketua pramugara MH 370 yang hilang sejak 8 Mac silam. Sehingga kini, pesawat laluan Kuala Lumpur-Beijing beserta kru dan para penumpang belum dijumpai. Sehingga, perasaan yang dialami oleh Angela itu juga pernah dialami dirasakan oleh Maira.

"Berdoalah bila-bila masa kamu merasa sedih atau marah, sehingga akan memberi petujuk," tambah Maira.
                                                            Maira Elizabeth

Sebelumnya, Angela mendedahkan kesedihannya melalui media sosial. Dia berharap Irianto kembali kepada keluarganya.

 "Papa pulang. Kakak masih butuh papa. Kembalikan papaku. Papa pulang pa, papa harus bertemu, "tulis Angela melalui akaun Path, Minggu 27 Disember 2014.

Pesawat yang dipandu oleh Kapten Irianto berlepas dari Lapangan Terbang Sultan Ismail pada Minggu pukul 5.35 WIB. Pesawat tersebut dilaporkan hilang pada pukul 7.24 WIB. Sehingga kini, pesawat yang mengangkut 155 penumpang dan 7 krew itu belum ditemui.

Post a Comment

0 Comments