Recents in Beach

Inilah Bayi Comel Yang Lahir Ketika Terperangkap Musim Banjir. Tetapi Lain Pula Jadinya....

Loading...
Loading...

Dugaan mangsa banjir di Kelantan yang dialami sekarang ini bukan setakat menyelamatkan diri dari dugaan banjir seperti lemas, hanyut atau sebagainya. 



Malah sehari dua ini kita semua dihebohkan dengan kelahiran bayi yang comel yang selamat dilahirkan di Sungai Pinang, Tumpat Kelantan. 

Tahniah kepada keluarga terutama sekali Ibu yang berjuang bermati-matian untuk lahirkan anak dalam serba kekurangan. 

Tak kira dari sudut air, elektrik, peralatan bidan, perubatan atau sebagainya. 

Kelahiran ini merupakan kelahiran yang sangat bermakna buat keluarga mangsa terbabit.

Namun, apabila gambar baby yang lahir ini dimuat-naik dalam internet terutama sekali di media sosial iaitu Facebook, ramai yang tidak berpuas hati dan rata-ratanya mengeluh kerana baby tersebut dalam kondisi yang kurang elok diletakkan selepas bersalin iaitu diletakkan di atas surat khabar sebagai tempat alas. 

Ramai yang bertubi-tubi marahkan kerana berhampiran surat khabar tersebut, ada kemudahan yang lain seperti bantal dan tikar.

Ini menyebabkan ruangan komen facebook tersebut penuh dengan komen-komen yang negatif kerana rata-ratanya menganggap perkara sebegini tidak patut ia berlaku.

 BERSANGKA BAIKLAH ! kita bukannya berada di tempat kejadian. So, jangan berlebih-lebih pula nak komen semuanya kena itu ini, tak patut itu ini, yerlah mungkin juga orang yang mengambil gambar waktu itu, dia mengambilnya sebelum baby diletakkan di atas tikar. 


ANTARA KOMEN NEGATIF : 





KOMEN POSITIF : 






Post a Comment

2 Comments