Recents in Beach

Pulangkan Rania Ke Pangkuan Ibunya

Loading...
Loading...

Jika anda seorang ibu, seorang wanita, ataupun seorang lelaki yang dapat memahami naluri hati seorang ibu, kisah ini tentunya akan menyentuh naluri hati anda.



Ianya berkenaan seorang ibu yang mendapat hak jagaan sementara anak tetapi hak'nya dihalang dan dinafikan begitu sahaja.

Sebuah page di Facebook ada dicipta untuk memberi tekanan kepada pelaku agar tidak menafikan hak si ibu dan juga anak yang masih menyusu badan. Kasih ibu usah dipisahkan tanpa sebab-sebab yang boleh diterima akal.



https://www.facebook.com/ReturnRania

Dari email yang dihantar ;

Salam Oh! Media. Saya merayu sangat kepada pihak admin. Bleh x tolong share page ni kat page anda. Mangsanya, Puan yasmin telah dipukul dan didera semasa tempoh perkahwinan oleh suaminya sendiri iaitu seorang pegawai Air Asia.

Sebab nak balas dendam, suami dan keluarga mentua larang puan yasmin berjumpa dengan Rania (satu2 nya anak mereka) yang masih menyusu badan.

Kejamnya.

Puan yasmin dah dpt perintah mahkamah utk hak jagaan sementara tapi masih x dibenarkan jumpa rania.

Boleh tolong share di page admin tak. At least utk bagi tekanan kat keluarga suami supaya pulangkan rania kepada ibunya.
 Menggunakan anak sebagai senjata untuk menyerang emosi isteri sememangnya satu perbuatan yang tak patut wujud lagi zaman sekarang.

 Kalau zaman jahiliah dulu lain lah cerita. Masing-masing ada ilmu dan paling penting iman, carilah cara penyelesaian gaya professional seorang manusia berakal.



"Pada 4 Disember 2014 saya telah pergi ke Alor Setar untuk mengambil Rania dari rumah ibu dan bapa mertua. Ini merupakan percubaan kali ke-6 untuk mendapatkan Rania sejak mahkhamah memberikan hak jagaan sementara anak kepada saya selaku ibu. Tetapi sekali lagi saya gagal mengambil Rania kerana dihalang keluarga Azam. #returnrania"

Moga ibu ini menerima keadilan yang selayaknya jika dia benar-benar teraniaya.


Oh media

Post a Comment

2 Comments

  1. kenape xbuat laporan polis? sebab anak dibawah umur 18 tahun hanya layak berada di sisi ibunya sahaja. this is unfair n so cruel. this matter ever happened to me last year. what i did is i ran off with my daughter that also named rania..this really upset me but im satisfied because my daughter is with me. no matter what happen, our daughter must b with us. hope Allah will blessed you..

    ReplyDelete