Recents in Beach

Sergah Wartawan.....Bila Benjy Nak Insaf?

Loading...
Loading...
Pelakon Benjy berdepan hukuman gantung sampai mati kerana didakwa mengedar dadah jenis syabu dan jika disabit kesalahan membawa hukuman mati mandatori.
Walaupun tahu bakal berdepan hukuman mati, Benjy yang juga anak kepada dramatis Azean Irdawaty itu masih mampu bergurau dan ketawa sebelum dibawa naik kenderaan polis.

Benjy juga sempat menyergah jurugambar dan wartawan yang menantinya di perkarangan mahkamah.

Benjy atau nama sebenarnya Khaeryll Benjamin Ibrahim, 37, dan rakannya Raja Shariff Hidayatullah Raja Sharifuddin didakwa di Mahkamah Majistret Muar terhadap tuduhan mengedar syabu pada Rabu.

Kedua-dua tertuduh didakwa mengedar dadah jenis berkenaan seberat kira-kira 1.3 kilogram dan didakwa mengikut Sekyen 39B(1)(a), Akta Dadah Berbahaya 1952 yang jika disabit kesalahan boleh dihukum gantung sampai mati.

Mereka didakwa mengedar dadah berkenaan yang ditemui dalam kereta yang mereka naiki ketika ditahan dalam sekatan jalan di depan stesen minyak Jalan Pagoh-Muar pada jam 1.40 pagi, 27 Mac lalu.

Ketika mereka berdua mendengar pertuduhan yang dibacakan di hadapan Majistret Mohd Syafiq Mustaza, kedua-dua suspek hanya mengangguk faham tetapi tiada sebarang pengakuan direkodkan. 

Majistret kemudiannya menetapkan tarikh 28 Mei nanti sebagai hari sebutan semula kes tersebut.

Post a Comment

2 Comments

  1. rasanya Benjy ni dah mula macam ada tekanan perasaan ni.... dan dot dot dot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sjak ibunya tak ada,rasanya Bnjy semakin tak terurus hidupnya

      Delete