Recents in Beach

Ke Manakah Hala Tuju Jambatan Bunian Di Port Dickson?

Loading...
Loading...
Anda pernah dengar tak pasal Jambatan Bunian yang dibina di Lebuhraya menuju ke Port Dickson?? Bukan nak percaya cerita tahyul..tapi ini buktinya..

Dikatakan jambatan ini di bina untuk laluan bunian bagi mengelakkan kemalangan berlaku apabila bunian melintas lebuhraya..bunyi macam kelakar.

.dan aku pun tergelak, dan yang paling cepat buat anda percaya bila dikaitkan kononnya pembinaan jambatan tersebut atas nasihat ulamak yang arif tentang hantu-hantu ni…tapi…

Rujuk sini
JAMBATAN BUNIAN DI PORT DICKSON DITEMUI.LIHAT!

Kalau di lihat gambar pun memang kita akan tertanya-tanya..kemana jambatan itu menghala sebab yang dibina hanyalah jambatan dan dihujung jambatan itu adalah hutan..musykil dan misteri..
Aku pun mula mengkaji dan berbual dengan kawan..akhirnya semua sudah terjawab..
Ya ...dan sesungguhnya jambatan yang dibina itu bukanlah untuk bunian …jangan mudah terpengaruh dengan filem atau cerita merepek.. cik-cik dan tuan-tuan bunian yang ada tu tak perlu pun jambatan untuk melintas..dah nama pun bunian..


Jambatan itu sebenarnya adalah jambatan untuk haiwan melintas … negara-negara luar dah lama pun ada.
Kita di Malaysia ni aje yang baru ada, itupun tidaklah lengkap seperti yang negara luar buat. Buat sekadar buat aje.. Jomlah tengok jambatan haiwan luar negara..
*pic credit to : onwer of this pictures..sorry i dont know their names.
                                                  Animal Bridge, Montana USA
                                                   Green Bridge, Boeblingen Germany
                                               Green Bridge, Grevesmuhlen, Germany
                                                    Ecoduct De Woeste Hoeve, Netherlands

Post a Comment

3 Comments

  1. cerita yang menarik bagi membuka minda masyarakat kita yang terlalu mudah percaya pada benda2 tahyul.....

    semoga kerajaan kita mengambil contoh pembinaan jambatan binatang seperti negara2 lain agar tidak berlaku lagi kemalangan maut melibatkan binatang di atas jalan raya.

    saya blogwalking kat sini. Jemput baca entri terbaru saya

    Kolestrol Membawa Maut

    Jom kita kurangkan kolestrol.....

    http://umiwarham.blogspot.com/2014/11/12.html

    ReplyDelete
  2. terimakasih kerana singgah dan tinggalkan komen disini..dulu saya pun macam tu gak percaya ngan bende2 tahyul ni sehinggalah saya dihubungi rakan lama waktu sekolah dulu...dan dia antara jurutera yang terlibat dlm pembinaan jambatan bunian ni..dari dia saya tahu kisah sebenarnya jambatan ni

    ReplyDelete
  3. saya ridho afwani, peg milik blog sahabat kelor, yg pernah blogwalking di sini, saya cek ada sekitar 300 an backlink blog sahabatkelor.blogspot.com saya tidak tau, apakah admin di sini sengaja memberikan backlink untuk blog itu, tapi blog sudah tidak berfungsi lagi, jika memang admin disini sengaja memberikan backlink untuk blog itu saya minta tolong backlink nya ke situs ini, http://www.fokusinfo.net, agar backlinknya tidak sia sia

    ReplyDelete